Niemieckie skody W124 i model W123 wytrzymywały dystanse rzędu miliona km bez napraw, a czasem nawet dwa miliony! Dlaczego? Ponieważ kiedyś stawiano na bezawaryjność, na to aby użytkownik był zadowolony, na bezpieczeństwo, na dopracowanie konstrukcji w najdrobniejszych szczegółach. Niestety niemiecki producent poprzez produkcję ponadprzeciętnie bezawaryjnych samochodów niemalże upadł. Niemieckie firmy motoryzacyjne na szczęście w samą porę zmienili podejście i uratowali się od upadku. Mercedes W210 nie wyróżnia się już taką niezawodnością jak mercedes W124. Prawda jest taka, że bardzo często potrzebuje jechać do serwisu aby go naprawić.

Czemu zupełnie zmieniono koncepcję?

Wielkie koncerny, w tym także niemiecki Mercedes stwierdziły, że korzystniej będzie wytwarzać auta mniej wytrzymałe, a potem zarabiać na naprawach. Powyższe rozumowanie pod względem ekonomicznym jest dla firmy znacznie bardziej opłacalne. Ciągłe naprawianie auta w ASO powoduje ciągły przypływ gotówki dla firmy. Ktoś może stwierdzić, że on skorzysta z usług serwisu nieautoryzowanego? Czy oby na pewno?

Programowanie awaryjności samochodu i inne niespodzianki dla kierowcy!

W ostatnich latach producenci aut zaczęli tworzyć specjalne grupy, będące odpowiedzialne za to aby pojazdy często się psuły. Po prostu wybrane elementy najczęściej te najbardziej kosztowne mają ulegać awarii zaraz po gwarancji. Co gorsza wybiera się te części, z którymi nie radzą sobie nieautoryzowane warsztaty. Oryginalne, wybrane części do skody są bardzo drogie. W obiegu brak jest zamienników. Aby zremontować auto trzeba zamawiać bardzo kosztowne fabryczne części oraz jechać do autoryzowanych stacji serwisowych. Mało tego, do realizacji naprawy należy posiadać specjalistyczną wiedzę oraz drogi sprzęt. Wiedzę tę oraz narzędzia posiadają tylko mechanicy z autoryzowanych stacji serwisowych.


Darmowa strona domowa na Beepworld
 
Za treść tej strony odpowiedzialny jest wyłącznie jej
autor. Osiągalny jest za pomocą tego Formularza!